torsdag 3 juni 2010

Torsdag igen...

...och som vanligt var det träning med Marks OL-ring. Idag var det Anton Udd som hade klurat ihop en övning med först en runda med lite vägvalssträckor, en mikro-OL och avslutningsvis ytterligare en runda med vägval.
Vi startade en och en för att inte vara för nära varann när det blev dags för mikro-OL. Albin gick ut först följd av Pontus som var het på gröten och jag som trea. Jag var ikapp Pontus redan vid 2:an efter att han hade glidit iväg lite långt åt höger. Jag lät han sedan springa iväg på vägen hem för att bli själv men då vi började mikro-OL delen kom jag istället ikapp Albin och i slutet även Pontus igen.
Tyvärr strulade jag med klockan och fick inte igång den vid starten, först på den avslutande rundan rullade den.
Mikro-OL går till så att vid varje kontroll sitter det 3-4 skärmar i absolut anslutning till den som man skall ha och det gäller att stämpla vid den som sitter rätt enl. angivelsen. Var lite tveksam vid 4:an, det kändes som om det var långt mellan 3:an och fyran och dessutom låg den lite långt ner, men det gick tydligen bra, jag hade stämplat vid rätt skärm vid alla kontroller.
Andra vägvalsrundan var tufft lagd i riktigt brötig terräng. Inte ens Bertil som äger den mesta skogen på kartan hade varit i alla grönområden. Han kom förresten ikapp och förbi mig på sista rundan mellan 6:an och 7:an.
Var inte riktig pigg idag, det var lite lojt i skogen, inget klipp i löpningen. Sprang dock runt alltihop på 47 minuter och om jag har räknat rätt så var det totalt 5,3.

1 kommentar:

  1. Det syns ju tydligt att du var lite snett vid 6:an. Henry hade full koll när han satte ut ...
    /Bertil

    SvaraRadera