torsdag 17 juni 2010

To be or not to be

Eller, att träna eller inte träna?
Idag är det egentligen träningsdag men jag är riktigt sliten. Inte för att jag har tränat hårt utan för att vi har en riktigt tuff period på jobbet just nu. Det är väl ingen som har missat att fordonsindustrin har haft hårda tider och att vi därför har blivit någonstans mellan 30 och 40% färre de senaste åren. Tyvärr har inte vår arbetsbörda minskat i samma omfattning, tvärtom har företaget en utvecklingsplan med fler nya projekt än någonsin vilket gör att vi som är kvar får det tufft över tid. Kortare perioder klarar man att ta i lite extra men när perioderna blir månader och år tar det på krafterna.
Så ja, då har man fått gnälla lite idag också. Jag är trots allt otroligt glad att jag är en av dom som fortfarande har ett jobb och inser att jag i praktiskt taget alla hänseenden är oerhört privilegierad.

Men idag är jag trött. Såpass trött att jag har tagit beslutet att träning skulle göra situationen sämre istället för bättre. Det är bara att inse, ibland är det rätta beslutet det tråkiga beslutet. Imorgon tar vi nya tag och hoppas att en god natts sömn skall göra underverk!
Morgondagens pass borde vara ett kartpass, får fundera på vad, var och hur tills imorgon......

Hittade förresten en fräcka karta på RunOway idag. Ligger tydligen på en ö utanför Nyköping någonstans, vad jag kan se har den ingen fast förbindelse med fastlandet. Fräckt att åka båt till träningen/tävlingen.
Hur långt är det till Nyköping......?
Öppna Hartzömästerskapen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar