måndag 28 juni 2010

Onda ben

Igår hade jag onda ben efter en närkontakt med en sten och idag har jag onda ben efter nästan 2,5 timme på cykel. Eftersom jag är gräsänkling idag, Karolina och barnen har åkt ner till Bua och mormors husvagn, så var jag ju bara tvungen att passa på och träna idag också. Eftersom det var 25 grader varmt när jag åkte hem från jobbet var jag inte riktigt sugen på att springa och att jag har ont i knät sedan igår var det ganska givet att det blev en cykeltur istället.
Jag åkte hemifrån, upp mot Örby, vidare mot Torestorp och över till Älekulla där jag svängde mot Gunnarsjö och Kungsäter. Vägen mellan Älekulla och Gunnarsjö är både en av de vackraste jag vet men också en av de jobbigare med ständiga korta branta backar. Hade man åkt skidor hade det varit sax-backar men på cykel är det feg-klinga och stå upp som gäller.

Bilden är tagen strax innan de tuffa "springbackarna" börjar före Gunnarsjö.

Tyckte att farten var lite klen på väg ner mot Kungsäter men det visade sig att jag cyklat i motvind hela vägen söderut, flaggorna vid affären i Kungsäter stod rakt emot mig då jag passerade. Tog igen det mest i fart på hemvägen men till ett högt pris. Det är fantastiskt jobbigt att ligga och pressa i monotont tempo på de flacka partierna från Horred och hem. Benen var riktigt stumma och ryggen i upplösningstillstånd när jag kom till Björketorp, så pass illa att jag var tvungen att ta en lite paus vid fotbollsplanen innan jag pressade på den sista biten hem.
Riktigt trött i kroppen blev jag, krampkänningar i benen, smärtor i ryggen och stel i axlar och armar. Kort sagt ett bra träningspass! 69 km, 2:22 blev facit.

Visst är flygfotona vackra? Riktiga konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar