söndag 13 juni 2010

Tjoget träning

Idag hade vi Markbygdens OK gemensam träning inför årets stora bredd samling, Tjoget. Vi har anmält 2 lag så vi måste vara minst 40 stycken som vill åka till Lessebo första helgen i juli och om man ser till hur många vi var på träningen idag så ser det lovande ut. Jag vet inte exakt hur många vi var men det var säkert fler än 30 som hade kommit till vår klubbstuga. Riktigt kul och trångt i omklädningsrummet.
Vi joggade i samlad trupp till starten, Lennart påstod att det skulle vara 1 km men min GPS skvallrade om att det var lite över det dubbla, så några tyckte att det var en lång kilometer. Väl framme så gick starten gemensamt och vi gav oss ut på 4 st kilometer långa slingor. Gafflingen bestod i att vi började på olika slingor men tack vare att vi var så många så var det ändå gott om andra löpare som stöttade och störde.


Jag tyckte att det gick tungt från början men kämpade ändå på och tyckte att jag hängde med hyfsat, lyckades att hålla Albin efter mig och gick ut på den avslutande 5:e och gemensamme slingan ihop med Niklas A, Anton U och med Anders H strax efter. En bit in på slingan drabbades jag dock av stora klubban i en liten stigning och fick släppa. Efter att ha fått till mig andan igen kunde jag dock fortsätta men dom andra var före i mål.

Kan bara konstatera att vid den här årstiden så har jag bra och dåliga dagar och idag var det inte en av de bättre. Dock var det ändå inget större fel på tempot, hade 39.30 min på 5,1. kilometer. Kanske var det därför man blev trött.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar