onsdag 23 juni 2010

Påvägenhemifrånjobbetträning

En fördel med att jobba långt hemifrån, en av de få, är att man kan med bara en liten omväg nå många andra kartor än dom i hemtrakten. Idag utnyttjade jag den möjligheten.
Igår hade jag funderingar på att åka ner till Berghem och springa på Skenes karta där, men kom på att jag kanske skulle ta och stanna till på hemvägen och träna istället. Letade igenom karthögen och valde till sist Orintos karta i Hällingsjö där vi sprang en medeldistans förra våren.
Parkerade vid badet och sprang den blå inritade banan som var 5,8 km lång. Försökte att springa koncentrerat och verkligen få till orienteringstekniken. Jag tycker att jag under våren alltmer fått till det med att inte springa fortare än att jag hela tiden har koll på orienteringen, kanske ett resultat av att jag är i bättre löpform än jag har varit förrut, jag behöver inte tänka på att springa "fort".
Också idag flöt det på, det enda strulet var till 3:an där jag inte fick ihop det med riktningen igenom det lilla grönområdet utan gled ut för mycket åt vänster.
48 minuter tog det innan jag var tillbaks vid bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar