tisdag 15 juni 2010

Inte helt fel med sommar....

Jag får erkänna att jag inte är odelat förtjust i sommaren. Det beror till stor del på den pollenallergi jag lider av och att jag inte mår något vidare när det är för varmt. Man kan ju inte mer än ta av sig det mesta av kläderna, är det fortfarande för varmt är det inte mycket att göra åt. om man fryser på vintern är kan man ju alltid klä på sig mer. Med detta som bakgrund kan det kanske verkas märkligt att jag överlevde i Phoenix i tre år men där var det torrt och jag hade inga som helst allergi symptom på hela tiden.... Otroligt gott.
Men idag njöt även jag. Karolina och ungarna var ute på egna äventyr när jag kom hem från jobbet så jag drog på mig träningskläderna och lyfte ner cykeln från väggen. jag var lite orolig att det skulle bli lite kyligt så jag stoppade ner vindjackan i ryggfickan men det visade sig att det var alldeles onödigt, den låg orörd i ficka när jag kom hem.
Det var precis lagom varmt, lite kallt om armarna i början, men när man fick upp värmen rann svetten gott från pannan ner på ramens ovanrör. Rundan blev inte så lång, men trots det så bet det gott i vader och lår i motvinden på 41:an hem från Sundholmen. Det spelar nästan ingen roll om det är vindstilla eller från vilket håll det blåser, så är det motvind på 41:an.
Jag fick mig också lite sparring. När jag passerade Hyltenäs gård kom det ut en kille på mountainbike uppe från kullen. Han såg att jag kom och hade ett försprång på kanske 100m som jag, trots att han låg på vad han kunde, knaprade in ganska snabbt på. Min smalhjuling rullade väl rätt så mycket lättare än hans fattires. Väl ikapp vilade jag en kort stund innan jag sprätte till i en liten backe och han fick ligga i draget i någon kilometer innan det plötsligt tystnade bakom. vet inte om han vek av eller om han tröttnade, jag vägrade att titta efter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar