tisdag 8 juni 2010

Riktig gubb träning!

På vägen hem från jobbet stannade jag vid Björbobacken och sprang på en karta som jag lånat av Lennart. Det var en bana från den s.k. Björkstubbematchen, en distriktsmatch mellan Skogskarlarna i Västergötland och Göteborg, som gick av stapeln förrförra veckan.
Är nöjd med passet, det var ganska bra tempo från början och jag höll ut bra hela vägen. Blev lite sliten på den sista passeringen över höjderna mot 14:e, rundade kanske onödigt mycket i början av sträckan, men hade inga större missar. Det enda misstaget var på långsträckan mot 5:an där jag valde att ligga kvar på stigen över mossen, som var svår att följa och dessutom blöt, och gled onödigt ut mot kraftledningen innan jag vek ner mot kontrollen.
Hade 41.07 på 4,7 kilometer, helt OK träningstempo. Lennart hade 42.02 på tävlingen och därmed bäst tid på den långa banan...... No comments.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar