måndag 7 juni 2010

Provtur med ballong

Tog idag på kvällen en liten test runda i lugnt tempo för att se hur kroppen reagerar och förhoppningsvis få svar på om det är en mild förkylning jag har eller om det är allergi. Åkte upp till sjön och sprang 6:an i det stilla sommarregnet, friskt och härligt efter de senaste torra dagarna.
Veckans goda miljö gärning var att plocka med mig en stor ballong, en sån som dom säljer till barnen på marknader fyllda med gas, som någon oförsiktig unge tappat och som sedan hade störtat uppe i skogen vid Häståsen. Min första tanke var att samtidigt som jag räddade miljön göra mina egna barn glada, men efter att ha burit den blöta ballongen i näven i 3 kilometer upptäckte jag att den fina rosa och guldskimrande färgen hade förflyttat sig från ballongen till min hand och mina kläder! Ballongen fick därför förpassas till en soptunna istället för att glädja mina telningar.
Det lugna passet kändes helt OK. Återstår att se hur kroppen reagerar, svaret har vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar