måndag 21 juni 2010

Styrkepass med backintrevaller och skoreklamering

Idag fick jag ett bonus pass i benen som jag inte hade räknat med. Grannarna Kurt och Ewy har gjort om sin altan och fått lite sten över som varit en kvadratisk kant runt ett land. Dom undrade om vi var intresserade att ta över dom och då vi kan behöva fräscha upp runt vårt jordgubbsland så passade det alldeles utmärkt.
Problemet var bara att stenen låg nere hos grannen och vårt jordgubbsland här uppe hos oss. Men som alltid så gäller det att se möjligheter istället för problem så det blev ett extra träningspass. Jag bytte om till träningskläder och började att bära, en efter en bars stenarna upp för backen och varvades med jogging nerför. 40 minuter och ca 30 vändor senare var det klart.


Och nu ligger dom nästan där dom skall vara, återstår bara att pussla ihop dom igen.

Och så något helt annat, jag var ju så nöjd när jag hade fått hem mina nya Icebugg skor i våras, dom var bland det skönaste jag har haft på mig och absolut de skönaste orienteringsskor jag har haft. Dom kändes dessutom extremt snabba viket inte är helt oväsentligt.
Men, men, som man kanske kunde misstänka så visar sig att deras lätthet har fått betala ett pris och det priset heter hållbarhet. Redan efter 6 tävlingar så är det hål i tyget på sidorna och det ser ut som om det är rent slitage som gjort det, inte vassa pinnar eller dylikt. så idag skrev jag till Letro och klagade, och dom ville ha bilder på skorna så det skall dom få imorgon.


Spännande fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar