lördag 1 oktober 2011

Slarvigt

Direkt efter dagens lopp kändes det ganska OK, jag blev trött och tyckte inte att jag hade något vidare tempo men annars var det inte helt tokigt. Men nu när jag ser hur jag har sprungit ser det sämre ut. Jag har slarvat alldeles för mycket, speciellt andra hälften av banan efter att jag börjat bli trött. Jag har tappade riktningar, slarv i ringen och felaktiga vägval. För dåligt, vilket också märks i resultatlistan.
Jag hade 33.05 och Thomas Andersson i Tranan vann på strax under 30. Det är för mycket efter.
Första halvan gick bra förutom att man kan springa mycket fortare, men orienteringsmässigt OK. Mot 9:an kom jag upp mellan höjderna, checkade var jag hade höjden till vänster och sprang mot kontrollen men det kändes väldigt långt. Trodde då att jag sprungit för långt åt höger och vänder om. Först när jag ser stenen i sluttningen vänder jag åt rätt håll igen och tar kontrollen, kan inte varit många meter från kontrollen när jag vände första gången. Men långt var det mellan höjderna....
Var sedan stressad ut mot nästa och sprang huvudlöst rakt över mossen. Sedan kom tröttheten och jag gör slarv fel på både 11:e och 14:e. Enl. WinSplit har jag lagt 2.30 och är 3.30 efter.
Resultat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar