söndag 9 oktober 2011

Höst utflykt

Jag gillar verkligen hösten. Efter sommar med svett, småkryp, pollen och allergi är det befriande när väl hösten kommer med hög och klar luft, vackra färger och ett härligt lugn. Det är helt fantastiskt vad tyst det kan vara i skogen vid den här tiden, lite sus i träden och någon avlägsen korp kan vara det enda som hörs. Perfekt för att träna i.
Idag gav sig resten av familjen sig iväg på hästmässa ihop med moster och kusin vilket gav mig möjlighet att utnyttja förmiddagen till en liten utflykt. det känns inte som om man behöver träna 100% effektivt nu efter säsongen så träningarna blir mer av utflykts karaktär. Huvudsyftet blir inte att pina livet ur sig utan att få en fin tur i trevlig skog i ett behagligt tempo. Är man bara ute tillräckligt länge så blir det träning ändå, tempot får vi fixa till våren.




Rundan jag ritat in mätte 9 kilometer och jag stoppade klockan på 80 minuter. Jag var lite rädd att jag skulle springa på någon jägare som rekade inför älgjakten imorgon men jag såg inte en själ. Det knakade till i grönområdet före 5:an, antagligen en älg som jag skrämde upp men det var allt. Eller inte riktigt förresten, på vägen upp mot Hanamosse på väg till 7:an, jagade jag iväg en grå katt. tydligen blev den riktigt förskräckt för den hade tappat en mus på vägen såg jag när jag sprang förbi. Jag måste ha väldig respekt med mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar