söndag 16 oktober 2011

Försiktig comeback

Historisk snabbt tillfrisknande, i alla fall i mitt fall, gjorde att jag kunde börja springa redan idag. Om jag skall vara ärlig så hade jag nog kunnat vara igång redan igår men då hade vi fullt upp med 40-års firande så det blev en vilodag extra. Ingen katastrof vid denna tiden på året.
Men i dag var som sagt igång. Inget bra träningspass men jag var ute i alla fall. Det var som vanligt, efter några dagars vila känns det hur bra som helst till att börja med men efter en 20 minuter gör kroppen en påmind om att man inte varit helt kry de senaste dagarna. Avslutningen på rundan blev väldigt lugn.
Jag lyckades ta mig runt åttan uppe vid sjön, vågade inte sticka ut innan det nästan var mörkt, man vet inte hur trägna älgjägarna är så här i början på jakten. Även om man springer på de markerade spåren så är det ju onödigt att störa mer än nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar