söndag 30 oktober 2011

GPS addict?

Jag glömde GPS klockan idag när jag åkte iväg på träningen. Direkt infann sig en känsla av tomhet, det var något som fattades, att träningen inte skulle bli lika bra som med klocka.
Löjligt är ju bara förnamnet. Varför skulle träningen bli sämre bara för att jag inte hade GPS? Vi skulle springa precis samma runda i samma tempo oavsett. Har jag gått och blivit GPS beroende?
Nej, vi har tränat i alla fall. Sprungit en bra runda i det lite halvkymiga vädret jag och kartritarn. Som vanligt när kartritarn är med så är det besök vid olika nya hyggen och gallrade grönområden som bestämmer rutten. Det gäller att hålla koll på vad som händer i skogen och korrigera i kartbasen. Banan som hade ritats in var tydligen aldrig riktigt menad att fullföljas helt, vi skulle se vad klockan och orken sa efter hand. I detta fallet sa orken och klockan att det kunde vara lagom att avbryta vid 9:an och istället springa på västra sidan sjön hem mot stugan. Jag blev trött i ryggen i slutet, tror att det hänger ihop med lite korta lårmuskler och svag rygg och mage. Jag borde träna mer styrketräning och inte slarva med stretchingen. Bättring Svensson!




Vet inte hur långt vi sprang men det tog 80 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar