måndag 24 oktober 2011

Oinspirerat

Det känns lite avslaget just nu. Både på träningssidan och här på bloggen.
Men det anske är samma sak? Om jag inte tränar så är det ju inte mycket att skriva om på en blogg som handlar om träning. Eller?
Lusten har runnit av mig de senaste veckorna, jag har svårt för att ta mig i nackskinnet och ge mig ut och bli trött. Kommer ut gör jag ibland, kanske för sällan dock, men när jag väl är ute så är det inget go, inget jävlar annamma. Det går tungt och segt och det blir ju inte bättre av att man inte tränar, tvärtom, det är bara en nedåtgående spiral.
Trots allt var jag ute igår förmiddag. Det var en strålande vacker höstdag med hög och klar luft och en strålande sol från molnfri himmel så det var njutningsfullt att vara ute men tändningen var långt borta. Starten var OK, jag sprang på spåren uppe vid sjön eftersom jag inte vågade mig ut i skogen nu under jakten, och jag fick kryssa mellan tipspromenerare vilket gjorde att jag höll tempot uppe, men så fort jag kom in i skogen och blev ensam rann det av mig igen. Rundan blev kort och tempot skralt. Men det var som sagt fint väder....
Förhopningsvis är det bara en tillfällig svacka nu efter säsongen, jag längtar till när våra gemensamma söndagsträningar kommer igen så att jag får lite draghjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar