måndag 31 oktober 2011

Sista dagen med gänget

Blandade känslor idag på jobbet. Imorgon flyttar jag ner till Göteborg och börjar mitt nya jobb och avslutar därmed en epok i mitt liv, 1998 började jag arbeta här uppe på Hällereds provbana och med undantag av de tre åren jag var i USA så är det det enda stället jag varit på Volvo. I och för sig i lite olka roller men ändå på samma plats. Det blir en stor omställning att ta åt höger nere i korset och köra mot storstaden istället för att köra rakt fram. Undrar hur många gånger jag kommer att köra fel...?
Jag har trivts oerhört bra med mitt jobb men efter nu 7 år i sträck med samma arbetsuppgifter känns det som om det är dags att ta ett steg i någon annan riktning. Min nya titel blir PM, Project Manager, på PKV (Provning Komplett Vagn) vilket innebär att jag ansvarar för komplettbils verifieringen i ett eller flera projekt inom avdelningen. Det blir att sammordna alla aktiviteter vi skall göra inom projektet och sammanställa och leverera resultaten. Spännande att få ta ett större grepp än jag gjort tidigare men också en fasligt massa nytt att lära sig.
Min första åtgärd blir att gå in på Göteborgs kartors hemsida och beställa lite nya träningskartor. Man får ju utnyttja att man har en ny resväg hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar