fredag 7 oktober 2011

Räv-OL

Torsdagsträningarna är nu för tiden förlagda uppe vid Hedgärdessjön. Vi var där förra torsdagen, vi var där igår och vi skall dit igen nästa torsdag. Vet inte varför det har blivit så, men inte mig emot, det är på behagligt nära avstånd. Är man pigg behöver jag ju inte ens ta bilen.
Igår var det Räv-OL. För dom som undrar går det till på följande sätt; Ett antal kontroller är utsatta i ett begränsat område. Genomområdet går en streckad linje där en person, "räven", rör sig framåt längst linjen. De som är med och tränar skall, efter en gemensam start, springa ut och stämpla vid en kontroll för att sedan ta sig tillbaks till linjen och stämpla hos räven som bär med sig en stämplingsenhet, sedan springa ut och ta en ny, o.s.v.. Den som lyckas ta flest kontroller innan räven har avslutat sin runda har vunnit.
Upplägget gör att man måste planera sin löpning. Hinner man ta alla kontroller? Hur långt har räven tagit sig, skall jag springa framåt eller bakåt längst linjen för att hitta räven?
Kul är det och bra tempo blir det. Eftersom mörkret lägger sig snabbt så var det pannlampa som gällde. Tyvärr kom det en rejäl regnskur mitt i träningen men annars var det fint.
Jag har inte tyvärr inte hunnit att ladda ur GPS-klockan, jag återkommer med karta och rutt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar