torsdag 29 september 2011

Kontrolljakt

På den gemensamma träningen idag så hade Fredrik Ask fixat en kotrolljakt upp vid sjön. Jag sprang hemifrån så jag var uppvärmd redan då jag kom dit. Martin Udd, Joel, Niklas Frisk och jag bildade ett "lag" som sprang iväg till startpunkten. Själva jakten gick till så att en av oss hade alla kartor, sprang iväg en bit innan han lämnade över kartorna till de andra och sa ett nummer på kontrollen som skulle tas. Försten dit fick sedan äran att ta över kartorna och börja om från början. på detta sätt blev det en övning i att memorera vart man sprang utan karta, inläsning och sedan en intervall för att vara först till skärmen.
Jag lyckades att vara först de gånger jag fick chansen, när man sprang först var man utan tävlan.
Mot slutet blev det rejält skumt i skogen, bara Niklas och Joel hade pannlampa med sig, men man såg ganska OK ändå, ögonen anpassade till det gradvis allt sämre ljuset.
Det var vi och ett gäng med juniorer som var ute, dom bestod av Johan, Albin, Pontus och Claes.
Totalt med övningen och löpningen fram och tillbaks blev det bra nära 10 kilometer och en effektiv löptid på 1:25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar