tisdag 13 september 2011

Lite revansch

I våras hade jag mina mörka stunder då min allergi däckade mig vissa dagar. En sådan dag var då Fjärås hade sin årliga Snötramp, men idag var jag där igen och fick mig en liten mental revansch.
Efter jobbet, jag har varit i Göteborg hela dagen, tog jag vägen förbi Idala och sprang om min bana från i våras. Jag parkerade bilen vid södra änden av gärdet som ligger norr om ettan men tyvärr hade jag glömt min GPS så jag kan inte visa hur jag sprang. Jag hoppade på banan vid ettan och hoppade av vid 11:an så längden borde ha blivit ungefär den samma som hela banan var, 6,6. Det var otroligt tungsprunget, massor av vatten överallt och gräset hade vuxit upp ordentligt sedan i våras och var riktigt hindrande.
Orienteringen rullade på idag också, den formen håller i sig, jag klarade mig ifrån några missar. Men det skall man väl göra i träningstempo. Försökte också göra bättre vägval än i våras. Till 5:an sprang jag runt till höger på tävlingen men nu sprang jag mycket mer rakt på och det gick alldeles utmärkt, de gröna fläckarna var inget alls att springa igenom, vilket förövrigt gällde allt grönt på kartan.
Jag var tillbaks vid bilen efter 60 minuter, vilket borde betyda att jag skulle ha något liknande på hela banan. Ganska OK för att vara träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar