lördag 24 september 2011

Inte min likör

Dagens medeldistans var inte riktigt i min smak. Jag tycker att medeldistans skall vara mycket orientering på kort sträcka, riktningsändringar och korta sträckor men det var inte mycket av den varan idag. Hela första delen, ända till 8-9 någonstans var ren långdistans i mina ögon. Dessutom lite andefattig långdistans med kontroller på rad och enkel orientering.
Kroppen var inte heller på topp, trots att orienteringen gick praktiskt taget prickfritt så tände jag aldrig riktigt till, det gick nästan löjligt långsamt i skogen. Det var otroligt tungsprunget med mycket vatten och grov kupering men man måste ju kämpa också och det orkade jag inte idag.
Jag hade 37 minuter på 4,1, långt ifrån OK med tanke på att jag inte missade något. Andreas rangert och Klas Dahlberg sprang löjligt lätt ifrån oss andra men jag var bara 1,5 minut efter Mats Kindlund på tredje plats och slutade som 6:a.
Banläggaren sa inför tävlingen att han hade satsat på att få till varierande banor. Var fanns den variationen? Att sista biten var tråkigare än den första...? Synd att man inte fick ut mer orientering ur detta annars så fina området.
Resultat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar