lördag 3 september 2011

DM i terräng

Först 3/4 terränglöpning och sedan för trött att orientera är den kort sammanfattningen av gårdagens lopp. Blev lite besviken då jag gav mig iväg och då sträcka efter sträcka hade givna stig/väg vägval, inte mycket orientering... 3:an var ett litet undantag men annars var det inte innan i slutet som det var någon enstaka svårare kontroll.
Men ändå missade jag. 9:an kan jag bara skylla på att jag var trött, tog det säkra runt vägvalet för att få kontrollen på ett bra sätt men höll inte i kompassen tillräckligt utan svängde ut på stigen igen. Trodde då att jag var på stigsnutten som går i norr-söder och viker in i skogen igen. Får vrida handen ur led för att passa kartan men lugnar mig ändå inte utan fortsätter att missa eftersom jag inte får ihop det. Det är först då jag återigen är ute på stigen, där jag trodde att jag var från början, som jag får ihop det igen. 3 minuter åt h-vete.
Skärper till mig på nästkommande kontroll men därefter ramlar jag dit igen. Går helt rätt ända till det bara är 80 meter kvar till skärmen då jag inte får ihop det med kurvan, jag tycker att det är en tydlig sänka till höger och tror då att det är dit jag skall. Springer ner i mossen och har mycket riktigt en nivåskillnad till höger om mig men ingen skärm. Det är även lite småtätt vilket får mig att inse att jag är höger om, tar det säkra före det osäkra och tar omvägen om stigen. 2 minuter till.
Springer i mål på 63 minuter, 58 hade varit inom räckhåll men hade ändå varit alldeles för länge för att kunna hota nattens segrare, Björn Kristiansson, som hade mäktiga 51. Blev 5:a, hade varit 2:a utan missarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar