onsdag 28 september 2011

Hemma igen

Efter några dagar i bilen är jag nu återigen på hemmaplan. Vi åkte från Luleå igår morse, nattade över i Valbo utanför Gävle och körde sista biten idag. Man hade lovat strålande solsken hela dagen idag men den "lyste" med sin frånvaro. Nu skall den tydligen komma imorgon istället.
Och jag tränade igå också! Jag har vetat ett par veckor att vi skulle sova över i Valbo så jag hade tid att fixa en karta söder om samhället. Jag hade mailat med nåon i Valbo AIF som hjälpte mig med en karta i ett flackt och ganska intetsägande område. Jag fick ett utsnitt och kunde av det inte läsa ut om det var 5 eller 2,5 meters ekvidistans och jag kan fortfarande inte säga vilket, det var riktigt flackt och de höjder som var där var riktigt diffusa. Varför dom hade ritat karta över detta område från början är lite av en gåta, skogen var dålig och kupering och detaljrikedom var obefintlig.
Jag glömde min GPS klocka så jag kan inte vias hur jag sprang men det blev ett varv runt kartan vilket tog nästan 50 minuter.
Kul i alla fall att springa på andra ställen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar