lördag 17 september 2011

Förberedelser

Idag har jag ägnat träningen åt att förbereda inför torsdagens gemensamma träning. Vi turas om att fixa träningarna så att det inte blir för hög belastning på enstaka personer som alltid fixar och nu är det min tur. Uppdraget är långsträcks OL vilket innebär att för att få ut några rejäla sträckor så blir banorna lite längre än normalt på träningarna. Inget dramatiskt men dom som vill kan få ge sig ut på 7 kilometer plus att det finns ett lite korta alternativ också.
Jag sprang runt idag och hängde ut lite markeringar vid kontrollerna, det blev papperssnitsel för att slippa att springa runt en gång till och ta in skärmar. Tyvärr upptäckte jag att det hade varit framme lite skogsmaskiner där vi skall springa, några områden som tidigare varit riktigt fina har blivit hyggen men det är ju inte oväntat. Ju finare skogen är, ju närmare är det avverkning.
Rundan blev lite över 9 kilometer löpvägen och jag var ute strax över 70 minuter. Ett bra pass i fantastikt höstväder. Tänk att det kan vara så tyst i skogen!




Nu kan ni sitta och fundera på hur banan kommer att gå......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar