tisdag 20 september 2011

Stollaprov

"Utan tvekan är man inte klok" sa Tage Danielsson och med det menade han att det är bra att tveka ibland och tänka efter, men man kan ju också tolka det som att man tveklöst inte är riktigt klok. Många s.k. "normala" människor hade nog tyckt det senare om mig igår kväll.
Vi hade varit i Borås hela familjen på en liten shopping runda som jag anslöt till efter jobbet. Det drog ut lite på tiden så barnen blev hungriga varför det passade bra med lite mat på ett hamburgerhak. Jag hade tänk att träna när jag kom hem men med magen full med mat så var det bara att vänta någon timme. När jag väl hade fått på mig träningskläderna hade det inte bara hunnit bli mörk, himlen hade också öppnat sig och ett tätt regn hade börjat att falla.
Vad gör en "normal människa då? Tar den på sig pannlampa och sticker ut på en löptur i skogen utan karta i kanske tidernas blötaste skog? Nej, antagligen inte, och då är vi tillbaks där vi började för det var precis vad jag gjorde! Och hade kul dessutom!
Magen var tyvärr lite väl tung för att det skulle vara helt njutningsfullt men annars var det en riktigt fin runda, häften i skog och hälften på stig. Pisseblöt blev man direkt och sedan var det problemet ur världen.
jag brukar ibland skoja med Karolina när jag har varit ute och sprungit i mörkret och säga att det var ingen direkt trängsel i skogen men igår så mötte jag faktiskt en annan löpare! Visserligen var det inte långt upp i skogen, men ändå! han var precis lika blöt som jag men utan pannlampa så jag hoppas att han hade antingen nära hem eller tänkte hålla sig på vägarna resten. Kände inte igen honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar