fredag 16 september 2011

Det blev lite kort..

.. igår, jag hade beränsad tillgång till familjens gemensamma dator.
Övningen vi gjorde bestod i "vanlig" orientering blandad med kortare snitslade bitar där Lennart hade satt ut skärmar som det gällde att pricka in på kartan. Den strörsta svårigheten var att se vart snitslingen tog vägen, jag stod flera gånger helt still och bara spanade efter nästa markering. Det är grymt svårt att få till en tydlig snitsling i skogen och har sedan någon remsa ramlat ner så blir det inte lättare. Men jag trora att jag sprang rätt och fick prickat in alla kontroller.
Jag vet inte om Lennart varit lite stressad men det var faktiskt några skärmar på den vanliga orienteringen som satt fel. 5:an satt nere i mossen, 6:ans brant satt ända nere vid ängen och 9:an satt vid fel brant (den flyttade jag på eget bevåg). Men som sagt, det gjorde inte så mycket, det var en fin kväll med behaglig temperatur och åskvädret släppte bara enstaka droppar på oss.
Mitt tempo var inget att hurra för, det kändes i alla fall inte så. Kanske har mina krav höjts på sistone för om man ser i backspegeln så går det bättre än någonsin (efter comebacken) att springa. Jag orkar helt OK att springa 6 kilometer på träning, att det skall gå fort varje gång kanske är att kräva för mycket.
Vid 9:an kom Niklas Frisk och Ivar Sörkvist ikapp mig och vi sprang jämnsides ett tag innan jag släppte igäg dom vid 11:an, det var inte mycket o-värde att springa i klump. Jag såg dom inte något mer innan vi var tillbaks vid bilarna då dom plötsligt var efter igen. Fort och fel för ungdomarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar