torsdag 8 september 2011

Världsklass

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. När vi har gemensamma träningar i Markkretsen så anordnas det träningar i världsklass, inget övrigt att önska helt enkelt.
Idag fick jag till och med komma till ett ställe där jag aldrig varit förut. Jag har sprungit i skogen någon enstaka gång men där vi utgick ifrån har jag aldrig varit. jag trodde nog att jag varit på alla ställen det går att ställa en bil vid alla orienteringskartor i kommunen men så var tydligen inte fallet. Vackert var det också så jag har gått miste om något.
kartan är nog runt 10 år gammal men har stått sig bra. Skogen har fått stå kvar och inte mycket har hänt. Visst hade det tillkommit lite ljusgrönt här och var om den hade reviderats idag men i stort sett är den "up to date". Och övningen var bra den också. Det var medelträning vi var ute efter och det var det var det, trots att det var 6 kilometer.  Bertil hade knött in många kontroller och mycket riktningsändringar i det lilla fina området.
Mina ben var inte på topp men efter en knackig första sträcka så rullade orienteringen på. Joggade runt i hyfsat träningstempo och försökte tänka på att få till ett flyt utan onödiga stopp.
50 minuter på 6 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar