onsdag 21 september 2011

Fortsatt vattensjukt

Stack ut på lunchen idag igen. Sprang den vanliga skogsrundan runt sjön som jag lärt mig att hitta utan karta. Regnet öste ner idag också, slutade visserligen medan jag var ute men då spelade det inte så stor roll längre, en dränkt katt är en dränkt katt.
Rundan brukar ta en 45 minuter och det gjorde den idag också. Den är bara strax över 7 kilometer men det är ständiga korta branta backar som skall forceras så det suger gott i benen efter ett tag. Det ihop med det otroligt djupa mosslagret på backen gör det extra tungsprunget. Gött!




Det går mestadels i skogen men längst i söder är jag tvungen att springa lite väg för att ta mig runt sjöänden och på slutet blir det också lite stig. Fin runda faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar