fredag 1 juli 2011

Blogg miljonär?

Man har ju hört historierna om de hippa bloggarna, ofta unga blonda tjejer, som gör grova pengar på att blogga. Min erfarhenhet av bloggandet har hittils inte varit av samma art, några pengar har jag inte sett till.
Ända tills igår. Plötsligt dök det upp ett mail i inkorgen från någon som sa sig representera en poker sajt och undrade vem man kan diskutera ett samarbete med. Jag svarade att det var lilla mig det, och snart hade det dykt upp ett erbjudande. Hon ville att jag skulle skriva om poker i bloggen, länka till sajten och för det inkassera 800 svenska röjare. Märklig upplevelse.
Detta har fått mig att fundera lite på varför jag gör det här egentligen. Jag har ju annonser som automat genereras av Google men det har inte gett en krona så dom skulle jag lika gärna kunna ta bort. Och det är ju inte mitt syfte med bloggen heller, det är mer terapi för mig själv.
Om jag skulle göra reklam för något så skulle det i så fall vara något som anknyter till det jag skriver om, orientering, cykel eller sport i allmänhet, inte nät poker. Det känns konstigt.
Slutsatsen är att någon poker reklam tänker jag inte ta in, inte för några småpengar. Första steget mot blogg-miljonär får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar