söndag 31 juli 2011

Etapp 1

Mina förhoppningar var minst sagt låga när vi kom upp till Hälsingland efter fiaskot på Hallands 3-dagars, medel distansen var ju OK men lången jag sprang var kass.
Vi hade tidig start första etappen så det var frukost redan vid 6 tiden för att hinna med första bussen. regnet hängde i luften och det kom några stänk då vi kom fram till arenan. Gick iväg till start i god tid ihop med Martin U och var väl där lite för tidigt för att vara optimalt men jag vill gärna inte känna mig stressad.
Loppet började OK, glömde att starta klockan vid startpunkten men fick igång den halvvägs till ettan. Gled lite snett mot tvåan, slarvade med utgångsriktningen igen!, men korrigerade bra. Orienteringen var lättare än den ser ut tyvärr och den tog slut efter 6:an då tallheden tog vid. Jag är alldeles för dålig löpare för att hinna med i tempot som krävs och blir ifrån sprungen på slutet.
Totalt sett ett bra lopp men är lite besviken på att det var mycket löpning på slutet. Jag hade 38:42 på 5,3, blev 13:e av 171 anmälda, 5:07 efter Mikael Palmberg, OK Hammaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar