måndag 18 juli 2011

Sparring

Idag fick jag välbehövt sällskap på träningen. Lennart ringde igår kväll och vi bestämde att försöka få till någon gemensam träning. Jag svängde ihop en liten bana nere i Hajom i min favorit terräng och hämtade sedan upp Lennart och Pernilla som bestämt sig för att åka med ner och springa över skogen hem.
Känslan idag var väl lite bättre än i lördags, det gör gott att få stanna till några sekunder vid varje kontroll och diskutera lite, micro vilorna får kroppen att kvickna till lite.
Vi sprang först varannan sträcka och skötte oss ganska bra, enda misstaget stod jag för då jag sprang upp på fel höjd på väg till 9:an. En tillfällig tillbakagång till mitt gamla beteende orsakad av bristande koncentration.
Vi var ute i 52 minuter på 6,2 kilometer. Bättre än i lördags trots att vi stod still vid kontrollerna. Men det säger mer om lördagens lopp än om dagens träning......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar