söndag 31 juli 2011

Etapp 3

Nu började jag se fram emot medeldistansen men först skulle vi bränna av en lång till. Vi hade nu bytt arena till Böle, vackert belägen vid Ljusnans strand.
Svårigheterna började direkt. Vi kastades rakt upp i ett småskuret berg där det var långt till sista säkra. Jag visste exakt var jag var då jag gick upp, beståndsgränsen var tydlig, men tappade sedan bort mig lite. Jag trodde att jag skulle se de långa branterna men måste ha gått längre vänster. När jag tyckte att jag borde vara framme stannade jag, som tur var, och försökte att läsa in mig. En lång serie branter gick i väst-östlig riktning så jag såg ganska snart att jag var får långt och vände snett tillbaks. Efter lite strul fick jag tag i skärmen. Min tvekan och den extra löpningen tog 2 minuter.
Mot tvåan var det sedan gudomligt vackert på berghällarna. Läste av höjder och gula fläckar och tog kontrollen säkert. Lite lättare orientering 4-7, innan vi kom upp i det fina partiet igen.
Mot 8:an gjorde jag ett dunder parallellfel. När jag kom ut på stigen läste jag på svängarna till vänster om strecket när jag var till höger. Skulle bara fortsätta rakt fram i kurvan men hamnar ju då i helt fel område. Får se löpare som springer på stigen och undrar hur dom kan springa så fort mitt i skogen?. Inser mitt misstag men slarvar ändå när jag skall ta kontrollen och lägger en minut till, totalt minst två.
Har 43:34 på 5,5, blir 12:a 6:01 efter, gissa vem? Jo Mikael Palmberg, OK Hammaren!!!! Utan mina missar kunde jag haft 39 minuter och blivit 4:a. Om om inte hade vart.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar