fredag 15 juli 2011

Hallands 3-dagars E1

Jag är lite förvånad. Förvånad att det gick såpass bra som det gjorde idag trots hur det har känts i kroppen den senaste tiden. Det gick ganska lätt att springa även om jag tror att tempot var ganska moderat.
Jag började lite osäkert, var inte riktigt med i början men vill skylla en del på kartan. Upp till 1:an var jag osäker, fick inte alls ihop det med de gröna fläckarna. Den ridå som skulle leda rakt ner mot kontrollen såg jag inget av men däremot 50 meter före kontrollen var det en jätte tydlig ridå. Mot 2:an var det en stor brant på den öppna höjden som förvillade men jag tog i alla fall kontrollen trots lite tvekan. 3:an gick jag ut på sluttningen för tidigt men läste snabbt in mig på den öppna höjden, tappade dock tid igenom det gröna istället för att springa i den fina skogen.
Sedan flöt det på i några kontroller. Mot 12:an stöttade jag mig på stigen men det ljusgröna såg jag inte alls så jag var nästan ute på åkern innan jag svängde upp.
Jag hade 28.55 på 3,8, ganska OK tycker jag nog. hade kanske kunnat gå någon eller ett par minuter fortare om det hade varit perfekt. Kanske var det inget fel på tempot heller, tiden är ganska bra med tanke på terräng och antalet kontroller.
Fredrik Sundström hade bästa tid tror jag, strax under 25, och Ingvar Åkesson var 2:a. jag var således 4 minuter efter de bästa. Hade det istället varit 2 hade jag varit grymt nöjd.
Imorgon är det långdistans, skall försöka att ta det lugnt i början så att jag orkar hela vägen och bara koncentrera mig på orienteringen. Tar man bara kontrollerna brukar tempot komma av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar