söndag 31 juli 2011

Etapp 2

Något förvånad över resultatet på etapp 1 var jag sugen på att komma ut på andra etappen. Hoppades på lite mer orientering och jag blev bönhörd. Inledningen gick i ett relativt flackt område med mycket negativ kurvbild, dvs mycket gropar. Sikten var sådär bitvis, skogsridåer gjorde att man inte såg särskilt långt.
Började också denna etapp bra, fick ettan klockrent men gjorde ett litet parallellfel till tvåan. Jag trodde att jag sprang igenom gropen strax till vänster om strecket halvvägs efter vägövergången men var i den större precis norr om siffran 6 vilket gjorde att jag var lite för långt till vänster då jag skulle ta kontrollen. Såg dock att det lutade åt höger och läste in mig.
sedan gick det fint till 7:an men till 8:an hade jag för bråttom upp på kontrollhöjden och fick gå på skrå i skiten innan jag kom fram till min sänka. Ut på långsträckan hade jag återigen problem med riktningen. Såg mest till att få lättlöpta stråk och hamnade därför för långt till vänster. Ingen katastrof men jag sprang nog 150 meter extra vilket ju tar över minuten.
Hade 44:40 på 5,9, blev 8:a 5:51 åter igen efter Mikael Palmberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar