onsdag 20 juli 2011

Tvärslut

Det var länge sedan jag gick tom så som jag gjorde igår kväll, det var inget kvar i benen efter den cykeltur som jag tog runt Öresjön. Jag stack ut efter att ha kollat en stund på TdF på TV, perfekt uppladdning även om stora delar av "tittandet" var med slutna ögon, men bara Adamssons och Vacchis prat får en laddad. Det såg mörkt ut på himlen men dom hade lovat bättre väder framåt kvällen så jag chansade. Redan nere i Skene by fick jag några regnstänk på mig men det var inte så mycket att regnjackan åkte på utan jag fortsatte upp genom Örby och ut mot Torestorp. Hejade på Anders i Hult, Hej Anders!, och rullade vidare på regnvåta vägar men utan att få något regn på mig. Väl nere i Kungsäter så var det strålande solsken.
Tempot var helt OK i början, i Kungsäter hade jag 29 i snitt, och efter att ha haft lite medvind ut mot Horred var jag över 30. Det fortsatte att gå lätt på 41:an upp till Björketorp, låg och pendlade mellan 34-37 km/h på flacken, men då jag svängde av på den lilla vägen upp förbi Hattestad började benen surna rejält. Den första branta backen tog ordentligt men jag tog mig upp med hedern i behåll men de efterföljande små branta backarna i bäckravinerna fram till Lekvad satte spiken i kistan, benen var helt tomma. jag var tvungen att stanna på toppen av en av dom och sträcka ut pinnarna innan jag kunde fortsätta.
Resten av vägen hem var jag silkeslen på pedalerna, så fort jag tryckte på sved det till något otrolight i både lår och vader. Jag tappade lite snittfart i slutet men stannade ändå klockan på 29,1 km/h över 67 km, eller på 2:15 om man föredrar det.
Natten har jag sedan tillbringat i trädgården. Barnen har trasslat om att få sova i tält i flera veckor och igår kväll slog Karolina upp fjälltältet mellan fruktträden och barnen kröp in och somnade mot alla odds. Vi fick dock lite kalla fötter när vi skulle lägga oss så jag tog en madrass från husvagnen och kröp in bredvid dom. Inte sommarens bästa nattsömn men jag fick ligga till kl. 8 i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar