torsdag 14 juli 2011

Snart semester

Nu drar det ihop sig, sluttampen närmar sig, snart går jag på välbehövlig semester. Det känns som om det var länge sedan jag var ledig, det har varit en hektisk vår och sommar både på jobbet och hemma. Jobbet har tagit mycket tid den senaste tiden med en hel del övertid och jobbet med U-10mila har spätt på.
Jag tänkte tjuvstarta redan imorgon då jag har tagit ledigt eftersom jag skall ner till Hallands 3-dagars och springa första etappen på eftermiddagen. Springer sedan på lördag också men hoppar nog över sista etappen då jag bara tar denna tävling som träning och dessutom gärna är hemma med familjen.
I slutet av nästa vecka drar vi sedan norrut till söderhamn där 5-dagars väntar. Mina förväntningar på den tävlingen har fått sänkas något nu när inte formen vill infinna sig, kanske är det fortfarande lite tid att rädda vad som räddas kan.
När vi sedan kommer hem drar det direkt igång med U-10 mila som går av stapeln första helgen i augusti. Ni har väl anmält er till medeln på lördag och lången på söndagen?
Sedan är det bara en vecka kvar på ledigheten.......

Någon timma till skall jag hålla ut här på jobbet, sedan skall jag hem, lägga mig i soffan och njuta av den första riktiga bergsetappen i Tour de France! Så här såg det ut senast dom klättrade upp för Luz Ardiden, 2003, med Armstrongs spektakulära krasch, täten som väntar in honom bara för att sedan bli ifrånåkta.

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelsen av 3-dagars...
    Charlotta

    SvaraRadera