lördag 9 juli 2011

En lång dag

Lördagen har inte varit riktigt som vanligt. Jag har tillbringat den på jobbet och dessutom i sällskap med Karolina.
Vi har precis startat att prova en ny modell och idag hade vi en övning på jobbet där projektets ledning och vi provare på PKV (Provning Komplett Vagn) hade bjudit in alla respektive för att få köra och klämma på den nya bilen, allt för att få en tidig feedback på hur "riktiga" kunder kommer att reagera när dom får se bilen om sissådär ett år. Kul och annorlunda, men ganska jobbigt att lägga ytterligare 9 timmar efter en full arbetsvecka.
Igår var jag ute en sväng i skogen också, ett gott pass i ljummet sommarregn. Jag sprang hemifrån och rundade sjön, i en blandning av skog och stig. Gott att kunna andas igen men man kan konstatera att formen är långt borta. Det gör illa att inte kunna träna för fullt i några veckor.....
Jag laddade äntligen ur klockan igen och hittade då rutten från i tisdags när jag sprang från jobbet.

Imorgon skall jag försöka att få till ett kartpass igen. Jag har siktat in mig på att åka bort till Mariebergsparken, där var länge sedan jag var. Hoppas att skogen står kvar.

Och så en grej till. Jag var och hämtade min cykel i tisdags också, det tror jag inte jag att jag har skrivit om. Den har ju varit och fått en ny ram sedan jag upptäckte en spricka, en fjolårs modell av Tarmac Comp, förrut hade jag Elite, så det var ett snäpp upp. Compen har ju SL2 ram, samma ram som proffsen åkte på för två år sedan, en grå och svart skönhet som nu har fått nya matchande däck efter den senaste punkteringen. Visst blev det bra! Nu skall jag bara byta till en svart styrlinda så kommer den att se riktigt elak ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar