torsdag 30 juni 2011

Bedrövad

Bertil hade ordnat en Tjoget träning nere i Lekvad idag så att vi som är uttagna i laget skulle få ett sista pass innan tävlingen. Jag åkte dit för att få ett bra pass efter de motgångar jag haft på senaste tiden med sjukdom och allergi trötthet.
Det var gemensam start, långsträcka upp till ett bo där fem slingor utgick. Kände väl ganska omgående att det var samma tunga kropp idag igen som jag tyvärr haft det senaste. Tog mig upp till boet och stack ut på första slingan men redan vid andra kontrollen var kroppen dränerad. Samma skit som i söndags, andnöd, tung kropp och stela ben. Ridå.
På vägen tillbaks till målet tog jag det enda möjliga beslutet, det blir inget Tjoget för mig i helgen. Jag kan inte utsätta mig eller laget för risken att klappa igenom fullständigt. Det är bedrövligt men inte desto mindre ett faktum, min kropp vill inte vara med och leka för tillfället.
Just nu känner jag mig helt tom. Jag hade sett fram emot att få åka iväg med husvagn och familj på vad jag tycker är en av årets roligaste tävlingar men nu blir det inget av det. Inget kul för tillfället.
Nu blir det en lugn helg hemma. Kanske kan jag piggna till så att jag kan träna någon gång. förhoppningsvis kan lite regnskurar göra att jag piggnar till lite. Hoppet är tydligen det sista som överger en....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar