fredag 3 juni 2011

Drömterräng

Har sedan i onsdags kväll varit uppe i Bohuslän med husvagn och familj. Långsjö camping mellan Grebbestad och Fjällbacka har varit vårt hem i några dagar.
Innan jag åkte var jag i kontakt med Kvillebyns SK och Stig Nicklasson som lovade att sälja några kartor till mig om jag blev träningssugen, och det blev jag idag.
Kartan han försåg mig med såg grymt fräck ut redan då jag såg den, vildmarksterräng med stora partier med öppna ytor och berghällar. Inte en stig eller hygge. Sprang över 6 kilometer med praktiskt taget inga spår av mänsklig aktivitet, bara strax efter krysset sprang jag över något som kunde likna ett hygge, mest på kartan men bara lite i skogen. Det var en blandning av helt öppna berghällar och glest med gamla tallträn. jag kan tänka mig att det var inte helt bortkastad träning inför 5-dagars, då skall det ju vara hällar och tallskog. Det är nog bara kuperingen som saknades.
Annars var det riktigt kul orientering, svår detaljrikedom men bra sikt. Blev lite trött på slutet i värmen, det var säkert upp emot 25 grader redan på förmiddagen. Terrängen blev också sämre på slutet, betydligt tjurigare.

Jag tog något kort i skogen också men det har jag i telefonen och jag kan inte ladda ur den då jag glömde sladden. Återkommer med det.
Imorgon bär det hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar