torsdag 16 juni 2011

Djungel George

Jag tycker inte om Göteborgs terräng. Det passar inte min kropp att ständigt få löpflytet stört av grästuvor, meterhög pors, opasserbara branter eller blöta kärr. Men ändå gjorde jag ett nytt försök idag. Men det man är dålig på det behöver man ju träna på.
Jag har tillbringat hela arbetsdagen ute på Torslanda så jag passade på att stanna till på en Göteborgs karta på hemvägen. Jag hade letat fram kartan från Sjövallas tävling förra våren, en tävling där jag missade och blev rejält trött, ett mönster som gick igen idag. Inga stora missar men ett rejält parallellfel hann jag med och tröttsamt var det. Banan jag hade ritat in var 5,5 kilometer och jag hade nästan 10 minuter per kilometer trots att början var ganska löttlöpt uppe på berghällarna, men det blev kompencerat i slutet då det var mer djungel över det hela. Tack för att vi brukar springa tävlingar här på våren innan allt gräs och pors har vuxit upp.

Lite plåster på såren var den fantastiska utsikten ut över skärgården runt första och andra kontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar