lördag 18 juni 2011

Happy biker

I söndags när jag gjorde rent cykeln så blev jag varse en stor spricka i ramen, tvärs över sadelröret strax under toppröret. Inte kul på en cykel man har gett över 20 papp för, och kolfiber är inte något man reparerar själv direkt..... Söndags kvällen gick i bedrövelsens tecken.
På måndagen tog jag mig i kragen och slog en signal till JB cykel där jag köpte härket och beskrev vad jag hittat. Bosse var direkt hjälpsam och uppmanade mig att komma dit med cykeln så att han fick titta på skadan vilket han fick på tisdagen efter jobbet. Efter lite fotande och dukumenterande skickade han ett mail till generalagenten och en nervös väntan tog vid. Jag hade inte hört något på torsdag eftermiddag så jag skickade en fråga och gissa om jag blev lättad när han meddelande att reklamationen gått bra och att det redan är en ny ram på väg!
Nu funderar jag på vad jag kommer att få som ersättning. Bosse kunde inte svara på vad det är dom har skickat men garanterade att det inte var något sämre än det jag har. Att dom skulle ha gamla ramar liggande av den årsmodell som jag haft är väl inte så troligt så kanske kan man hoppas på något nyare och kanske något lite fräckare...?
Kanske något sånt här som sitter på årets modell av Tarmac Elite?
Drömma kan man väl få göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar