tisdag 1 februari 2011

Eureka!

Äntligen! Igår kväll gick skidorna som spjut, inga tendenser till att ligga och bromsa. Jag har varit i kontakt mailledes med Pöder själv och han gissade att det var min vallning som var roten till det onda. Jag har grundat med Rodes Black base som jag vämt in innan jag lagt på den dagsaktuella vallan och Pölder trodde att det var den som "slog igenom" och bromsade. Konstigt att han har detta upplägg som rekomendation i sin valla guide.....
Men igår var det perfekt. Det var +1 till 2 grader varmt men det gick fortfarande att åka på VR45, det tjuvsläppte lite vid något tillfälle men inget att klaga på, hade jag lagt på lite tjockare än de två lager jag lagt så hade det varit perfekt. Glidet var fantastiskt, det rullade på ordentligt i stakningen.
Min kollega Gurra hjälpte mig att filma lite, jag var nyfiken på hur det ser ut när jag åker, det är inte lätt att själv gissa vad man behöver förbättra utan att själv ha sett det. Med risk för att bli utskrattad så kommer den här.

Gurras kamera filmade i rätt hög upplösning så jag har bättre kvalitet men jag var tvungen att dra ner den lite för att få in den här.
Två varv på elljusspåret blev det innan vi ägnade oss åt lite filmning. Glömde att starta klockan första varvet men jag hade strax under 20 minuter på andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar