onsdag 23 februari 2011

Spännande dag imorgon

Imorgon är en dag som jag har sett fram emot ett bra tag nu. Jag och farsgubben skall ta bilen upp till Oslo och Holmenkollen för att bevittna sprinten på skid VM!
jag köpte biljetterna för ett bra tag sedan nu och då kändes det som om det var länge kvar tills vi skulle åka men nu har det äntligen blivit dags. Först letade jag efter biljetter till stafetten men det var kört tidigt, så vi fick nöja oss med sprinten. Men det är nog inte så dumt trots allt. Man får se många lopp, loppet håller sig inne på arenan vilket innebär att man ser åkarna nästan hela tiden och dessutom får man se både herrar och damer. Bra valuta för pengarna med andra ord.
Sverige ser ju ut att ha bra chanser på att få fina placeringar, flera åkare har medaljchans, Jönsson, Falk och Hellner åker ju bra. Tyvärr såg jag nyss att min favorit Mats Larsson inte kommer till start, han är sjuk och har åkt hem, vilket innebär att vi får heja på Theodor Pettersson istället.



Tack Anna Haag för filmen! Vi skall sitta på läktaren mitt i hästskon som syns till vänster då Anna vänder sig om.
Som uppvärmning inför festen imorgon tänkte jag ta ett eget skidpass idag. Jag stannar till på hemvägen vid Ymerstugan och åker en sväng, skall bli riktigt kul, jag har inte åkt på två veckor nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar