tisdag 8 februari 2011

Brytningstid

Vi går nu från ett läge till ett annat, och det har den senaste tiden blivit väldigt tydligt. Förra veckan var det sista skidpasset, i helgen sprang jag i skogen för första gången och idag var det dags för första OL passet.
Jag har tillbringat hela dagen nere i Torslanda vilket möjliggjorde ett stopp på hemvägen uppe i Skatåsterrängen. Jag letade igår kväll fram en gammal karta från GMOK's medeldistans från hösten 2007 och bestämde mig för att springa om samma bana. Parkerade uppe vid Brudaremossens slalombacke och började med att värma upp bort till starten. Snöförhållandena var även idag väldigt skiftande, ibland var det bart och ibland var det snö upp på vaderna. Vädret var annars helt fantastiskt med solsken och flera plusgrader, det enda som störde var en lite kall vind uppe på de öppna partierna på Getryggen.


Det var tungsprunget i terrängen, dels pga snön och dels pga kuperingen så även om jag inte sprang så långt så tog det nästan 50 minuter innan jag var tillbaks vid bilen.
Kul att springa lite orientering igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar