söndag 13 februari 2011

Fantastisk vinterdag

Ingen träning fredag och inte heller igår. Det kändes inte som någon katastrof med en lite lugnare vecka efter "träningslägret" uppe i Jokkmokk.
Men idag var jag igång igen. Tack vare att snön nu nästan är borta från skogen, det är bara på öppnare ytor i skogen som det fortfarande ligger lite snö, så hade jag idag planerat en tur med karta på söndagsträningen från stugan. jag lade en enkel bana på lite över 10 kilometer, mest bara för att vi skulle få med oss karta ut och att vi skulle få lite kartkontaksträning.
Det har varit ordentligt kallt i natt och den tidigare i veckan blöta snön hade frusit till och bar riktigt bra, bara i undantagsfall trampade man igenom vilket gjorde det mycket lättare att springa än förra söndagen. Tyvärr var det bara jag och Bosse som fick njuta i det fina vintervädret, Martin U har gett sig iväg norrut på sportlov, och många fler brukar vi ju inte vara. Bosse kom hem från vintersemester igår och hade tydligen haft en tuff vecka med mycket skidåkning, enligt egen utsago över 18 mil åkta, så han var ganska mänsklig idag. Jag hade däremot en bra dag och var fortfarande pigg när vi närmade oss målet.
Det kändes bra idag. Det är knappt att man vågar säga det men jag har varit frisk i stort sett hela vintern och det märks, jag är mycket starkare än i fjol.

10 km fågelvägen, 12,2 löpta och 1:35 i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar