torsdag 3 februari 2011

Mot Luleå

Idag lämnar jag Jokkmokk för att åka ner till Luleå i eftermiddag. Flyget till Göteborg går tidigt i morgon bitti, så då gäller det att vara på plats.
Igår blev det ingen träning, jag kände att jag behövde vila lite efter fyra raka träningsdagar, men i kväll skall jag försöka att komma ut nere i Luleå, det skall finnas fina spår på Ormberget strax utanför staden. Spännande med nya träningsmarker.
Gårdagskvällen gick annars mest i njutningens tecken. Vi inledde med att vara med på invigningen för Jokkmokks marknad och avslutade sedan med en fantastisk tre rätters middag med norrlandstema, mycket renkjött, rödingsrom och hjortron. Otroligt gott!
Fick även tillfälle att heja på kronprinsessan när jag mötte henne i hotell korridoren, men hon verkade inte som hon kände igen mig.... konstigt.


Bilderna är tagna på invigningen. Sista bilden är på några tappra som skulle starta i multisporttävlingen Jokkmokk Arctic Circle Man, en fyra dagars tävling som bl.a. innehåller skidåkning, cykel, snöskor och orientering i arktisk kyla och mörker. Första etappen igår kväll var först skidor i 25 km och sedan cykel i 90 km till Kvikkjokk. Första laget gick i mål kl. 01.15 inatt.... sista strax efter 3.... Riktiga hårdingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar