onsdag 2 februari 2011

Två snabba

Tydligen börjar det göra nytta, de senaste dagarnas skidträning. Igår fick jag till två bra och snabba varv utan att tröttna något alldeles fantastiskt. Både första och andra varvet gick klart under 20 minuter, sammanlagt på 39, klart godkänt.
Jag fick skynda mig efter att vi jobbat färdigt för dom hade lovat snöfall som skulle börja vid 17 tiden och jag hann nästan, ett stilla och tunt snöfall började precis när jag började men det blev aldrig riktigt hindrande, snarare mjukt och skönt att åka på.


Det lugn som normalt råder på Jokkmokks hotell har nu förbytts i ett ständigt spring i korridorerna till långt fram på nätterna, det märks att maknaden har kommit igång. Inte blir det bättre av att Prinsessan Viktoria skall inviga ikväll och att hon skall bo på hotellet. Tage fick ett sent telefonsamtal till rummet igår då personalen bad honom att packa ihop sina grejer för att han skall få ett annat rum idag. Hans gamla ligger vägg i vägg med det som Viktoria skall ha och skulle nu ockuperas av SÄPO gubbar.
Det enda possitiva är att vi får en fin middag ikväll. Vi har ett standardiserat "Volvo pris" för middagarna och får kvällens tre rätters för samma pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar