tisdag 15 februari 2011

Den tog!

Sprang hemifrån idag, mest på stigar som var trampade och därför isiga eller knaggliga. Jobbiga att springa på med andra ord.
I princip var det 8:an uppe vid sjön jag sprang baklänges och så fram och tillbaks till sjön. Det blev nästan 11 kilometer och det tog 65 minuter, så det var tungsprunget. Början var riktigt lätt och fin, det flöt på riktigt bra tyckte jag. Det var först uppe vid Häståsen som den första tröttheten visade sig och sedan var det tungt upp mot Hultet, men jag höll ändå ihop det bra och kunde ta i ända hem fast jag var trött.
Det var nästan klart väder så den medhavda pannlampan fick förbli otänd trots att klockan närmade sig 18 innan jag var tillbaks. Tyvärr förstörde en isande vind lite av upplevelsen, det drog ordentligt rakt i fejan på hemvägen när jag hade motvind.
Men, men, det som inte dödar det härdar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar