fredag 18 februari 2011

Hemlig träning

Idag kan jag inte visa vad jag har tränat. Anledningen är att jag har varit nere i Sätila och provsprungit delar av en av banorna som skall användas på långdistansen på mark dubbeln i augusti. Mikael Bergstedt och Håkan Eriksson har tagit fram förslag på banor och eftersom jag aldrig har sprungit i det aktuella området så var nyfikenheten större än hindret från snön.
Eftersom jag har varit hemma både igår och idag och vårdat sjukt barn, Ylva har haft feber, så kunde jag ge mig iväg direkt när Karolina kom från jobbet. Jag var orolig att jag inte skulle hinna runt innan det blev för mörkt så jag spände på mig pannlampan, mest för säkerhets skull, men den satt oanvänd även vid hemkomsten mycket tack vare det klara vädret och snön på backen.
Början på banan var det lite för mycket snö för att vara bekvämt men efter ett tag blev det bättre och jag kunde springa på med lite bättre tempo. Hela banan var 8,5 km men det passade bra att hoppa av ett par kilometer före målet, så mellan 6 och 7 kilometer blev det, och 55 minuter tog det. Riktigt bra med tanke på snön!
Som sagt så har jag faktiskt aldrig sprungit i detta området förrut. När Räven ritade kartan så var jag inte aktiv och när jag kom igång igen så var den redan gammal. Men det är synd för det är ett fint område!

1 kommentar:

  1. Hallå! I höstas påbörjade jag en topplista med Sveriges alla hälsobloggar. Nu närmar vi oss 600 st men där är fortfarande en hel del som saknas. Eftersom du skriver om hälsa så vore det kul om du ville vara med :) http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera