onsdag 23 februari 2011

Vilken skillnad!

Här hemma är det fullt löpbart i skogen, stora partier är helt snöfria och uppe i Borås är det full vinter! Uppe vid Ymergården var det massor med snö, strålande sol och -7 grader. snacka om perfekta förhållanden.
Jag åkte direkt efter jobbet, hade med mig träningskläderna och skidorna, och var i spåret före fyra på eftermiddagen. jag började vid skidstadion och var lite tveksam vart jag skulle ta vägen, skyltningen var sådär. jag var ute efter milspåret som jag visste skulle vara fint men jag åkte först ett varv på elljusspåret innan jag fick tag i rätt utfart. Ymerloppet gick här i söndags så spåren var lite slitna bitvis, speciellt i kurvorna, men jag skall absolut inte klaga, överlag var det riktigt fint och ypperliga förhållanden.
Mycket folk var det ute också, det var svårt att ta det lugnt, man hade hela tiden någon att jaga ikapp.


14,5 kilometer blev det inalles och det tog totalt 53 minuter inklusive lite felåkningar och två vägpassager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar