torsdag 3 februari 2011

Slut på skidsäsongen?

Mycket talar väl för det. Jag har ju hört att det är regn och värmegrader hemma och att det tar på snön i rask takt, så kvällens skidpass var nog det sista för denna vintern, och då passar det väl bra att det var riktigt lyckat!
Det har hållit på att snöa hela dagen idag så jag hade inga höga förhoppningar på något lättåkt pass men det visade sig att jag hade fel. Troligen har dom kört spåren under eftermiddagen och tack vare att det hela tiden åkte folk i spåren så höll dom sig riktigt bra.
Jag var som sagt på Ormberget utanför Luleå och åkte, en anläggning som sköts av kommunen, vilket jag tror förklarar spårens upplägg som var extremt flacka, men jag tror att det är medvetet så att dom skall passa så många som möjligt. Skulle jag åka Vasaloppet så hade det varit riktigt bra träning för jag stakade mest hela tiden. Jag åkte två rundor, 7,5 + 5,3, och det var bara i slutet på 7,5 rundan som det var lite backar, resten var nästan platt.
Men kul var det och mycket folk i spåret vilket lättade upp. 52 minuter tog det, 4 minuter/km.




Imorgon flyger vi hem till regnet och plusgraderna. Förhoppningsvis är det tillräckligt lite snö så att det går att springa i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar