torsdag 5 augusti 2010

Ovanlig träning

Idag har jag gjort något ovanligt, i alla fall för mig. Jag har kört intervaller!
Tyvärr går det lite slentrian i löpträningen, man kör lite varierande längder i ungefär samma tempo varje gång. Inte så bra. Man behöver få lite variation i tempot, vilket jag försökte få till idag!
Jag sprang 6 kilometern uppe vid sjön och efter ca 10 minuters uppvärmning körde jag igång med ett set av 10 stycken 60-30 intervaller. Tempot blev lite varierande på de olika intervallerna pga att terrängen varierade, ibland var det utför och ibland uppför eller slätt.
Känslan var annars att det gick undan ganska bra, det är ju lite svårt att säga när man springer själv, men känslan var bra. Nu skall jag bara vila imorgon innan vi åker upp till Sparresäter på lördag morgon.
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar